Golf

Golf photo

Žádný jiný evropský model se neprodává ve větších počtech – jen do konce roku 2015 se na celém světě prodalo 32 590 025 vozů Golf. První Golf spatřil světlo světa v květnu 1974. Takže už 42 let se na světě každých 40 sekund rozhoduje o prodeji jednoho z nich. Každý den se jich čistě matematicky vyrobí a prodá více než dva tisíce. Zní to děsivě, ale když si ho prohlédnete, srdce zjihne a pochopíte. Navržen byl původně jako rodinný automobil, ale díky sportovním verzím, kabrioletům, terénním a užitkovým provedením se stal oblíbeným i mezi mladými řidiči a drobnými podnikateli. A díky tomu, že je prostě držák, si jej oblíbili i ti starší. Oficiálně patří do kategorie aut nižší střední třídy a té také dal jméno – Golf-Klasse.

Technika, kterou se pyšnil Golf, byla vždycky odrazem automobilového světa. Tak třeba opěrky hlavy. Auta z počátku sedmdesátých let si o nich často mohla nechat jen zdát, Golf je měl už v roce 1976 pro všechny modely. Pásy se navíjely samy. V roce 1992 měl airbag už i spolujezdec. Rok 1998 přinesl elektronicky řízený stabilizační systém, rok 1999 brzdový asistent. Následovaly adaptivní tempomaty, kolenní airbagy, nouzové brzdění, multikolizní brzdy, parkovací asistenty a tak dále. Bezpečnostní systémy nejsou díky vozům Golf výsadou jen pro bohaté, mnoho z výše jmenovaných vymožeností je ve standardní výbavě. I modernizovaná sedmá řada dostala vylepšení v oblasti bezpečnosti. 

Nový Golf dorazí do autosalonů na jaře 2017. Co se týče vnějšího vzhledu, změny jsou jen decentní – opticky je auto širší díky novým světlometům a přednímu nárazníku. Jednou z nejdůležitějších novinek je odhalení nového benzinového motoru 1.5 TSI evo. Čtyřválec s výkonem 110 kW a točivým momentem 250 Nm dostupným už v 1 500 otáčkách byl vyvinut nově a bude mít přímé vstřikování common-rail, vypínání poloviny válců při nízkém zatížení a turbodmychadlo s elektricky ovládanou variabilní geometrií lopatek, které se dosud využívalo jen u exkluzivních aut vyráběných v malé sérii. I tohle TSI bude mít modrou šetřivou verzi BlueMotion. Počet kilowattů se sníží na 96 a točivý moment na hodnotu 200 Nm, nicméně ušetří až jeden litr na stovce kilometrů oproti silnější verzi. A to i díky funkci plachtění, při které se motor vypne, jakmile řidič sundá nohu z plynového pedálu. Baterie se postará o dostatečný přísun energie pro posilovače řízení a brzd. Více síly Volkswagen naopak nadělil sportovnímu provedení GTI. Základní nabídne 169 kW, verze Performance pak 180 kW. I po faceliftu se hned na jaře počítá s kombíkem Golf Variant, vrcholnou dieselovou variantou Golf GTD a Golf GTD Variant, hybridním modelem Golf GTE, hot-hatchem GTI a elektromobileme-Golf, u kterého bude navýšen dojezd na jedno nabití až na 300 kilometrů. Šestistupňová dvouspojková automatická převodovka DSG bude nahrazena novou sedmistupňovou.

Uvnitř sedmé řady proběhla menší revoluce.Pryč jsou fyzická tlačítka, na řadu přicházejí gesta. Rozložení palubky zůstane stejné, novou dominantou jsou však větší obrazovky multimediálních systémů – základní Composition Media má 6,5 palce, příplatková Discover Media 8 palců a vrcholná verze Discover Pro 9,2 palce. Ta nabídne vedle hlasového asistenta právě ovládání gesty. Například při listování telefonním seznamem nebude nutné sahat na displej, postačí před ním mávnout rukou. Zážitky z komunikace s autem posílí i příplatkový digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce, který nahradí analogové budíky. Díky službě Car Net bude Golf navíc stále připojen k internetu, takže se při vyhledávání čerpacích stanic řidič dozví i to, za kolik bude tankovat. 

Na přání je v kombinaci s navigačním systémem "Discover Media" nebo "Discover Pro" k dispozici paket služeb Car-Net "Guide & Inform". Vy tak máte k dispozici aktuální data z internetu a v reálném čase se dozvíte, zda se někde vytvořila dopravní zácpa nebo na kterém parkovišti je volné místo. Díky službě Vyhledávání zvláštních cílů online můžete objevit mimo jiné zajímavá místa, jako hotely, restaurace nebo čerpací stanice. A díky mobilním službám online "Guide & Inform Plus", jež se dodávají ve spojení s navigačním systémem "Discover Pro" a které můžete testovat jeden rok zdarma, bude Vaše orientace ještě snazší. To proto, že máte přístup k satelitním snímkům a detailním zobrazením z Google Earth® a také k panoramatickému zobrazení okolí v perspektivě 360° Google Street View®.

Další informace o systému Car-Net - Volitelné softwarové rozhraní Car-Net App-Connect umožňuje pohodlné připojení Vašeho chytrého mobilního telefonu k rádiu "Composition Media" nebo navigačnímu systému "Discover Media", resp. "Discover Pro", které jsou součástí výbavy na přání. Díky tomu je možné prostřednictvím dotykového displeje infotainment systému ovládat vybrané aplikace, které běží na Vašem chytrém mobilním telefonu. Výhoda však nespočívá pouze v jednoduchém ovládání. Celá řada aplikací může zpracovávat informace získané z automobilu a nabízí Vám tak další užitečné nebo zábavní funkce.
Volkswagen současně podporuje tři rozhraní pro připojení chytrých mobilních telefonů, které nabízejí mnoho možností - MirrorLink™, Android Auto™ od společnosti Google a Apple CarPlay™. Vezměte prosím také na vědomí, že některé aplikace nejsou kompatibilní s žádnou z uvedených tří technologií. Technologie CarPlay™ a Android Auto™ nejsou v České republice podporovány. Další informace o rozhraní Car-Net App-Connect Vám rádi poskytneme osobně.

Telefonní rozhraní "Comfort" s funkcí indukčního nabíjení umožňuje bezdrátové nabíjení Vašeho mobilního telefonu. Telefon je pomocí indukční vazby propojen s vnější anténou vozu, což zajišťuje prvotřídní kvalitu hovoru. Na Vašich cestách tak můžete pohodlně a svobodně telefonovat. Využívejte Vaše aplikace také ve Vašem voze Volkswagen. 

Brzda, plyn, brzda, plyn? Už ne. Modernizovaný Golf se pyšní asistentem pro jízdu v kolonách. Následuje vozidlo jedoucí vpředu a automaticky přitom v rámci daných možností a do rychlosti 60 km/h ovládá pedály plynu a brzdy, řidič však nadále bude muset mít ruce na volantu. Využívá osvědčené funkce, jako je například automatická regulace odstupu ACC nebo asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu Lane Assist, a umožňuje tak komfortní popojíždění ve váznoucí dopravě. A vylepšená je i funkce automatického brzdění Front Assist, která rozpozná i chodce.

Záchrana při náhlém kolapsu - Systém Emergency Assist se automaticky zapne v případě, že systém neregistruje žádnou aktivitu řidiče a ani po jeho varování se nedostaví žádná reakce. Auto se následně snaží prostřednictvím brzdného rázu, varovných tónů, varovného blikání a cyklického natáčení volantu v rámci jízdního pruhu přimět řidiče k reakci a současně tím varuje spolujezdce i ostatní auta kolem. Jestliže se ani po všech těchto pokusech nedostaví adekvátní odezva řidiče, systém kontrolovaným způsobem Golf zastaví.

Couvání s přívěsem už není noční můra - Nový Golf dostal vylepšený parkovací asistenční systém, který zvládne automaticky s pozorností řidiče zaparkovat i popředu. Ale hlavně má asistenta pro manévrování s přívěsem. Pro přesné couvání je v tomto případě rozhodující správné natočení volantu. A Trailer Assist přebírá jeho ovládání. Řidič pouze zařadí zpátečku, stiskne tlačítko parkovacího asistenta a pomocí ovladače natočení vnějších zpětných zrcátek zadá směr, kterým by se měl přívěs pohybovat.

Rádi Vás s novinkami u Nového Golfu seznámíme osobně, těšíme se na Vaši návštěvu u nás v autosalonu.

CENÍK / KATALOGTECHNICKÁ DATA / KATALOG ORIGINÁLNÍHO PŘÍSLUŠENSTVÍ / CENÍK ORIGINÁLNÍHO PŘÍSLUŠENSTVÍ

 

 

Máte zájem o vozidlo?

Kontaktní osoba
Tomáš Oharek photo
Tomáš Oharek

prodejce

tomas.oharek@eurocarzlin.cz
Tel.: +420 577 057 142
Mob.: +420 606 641 380
Fax.: +420 577 057 159
Aleš Pelčák photo
Aleš Pelčák

vedoucí prodeje osobních vozů

ales.pelcak@eurocarzlin.cz
Tel.: +420 577 057 140
Mob.: +420 724 232 168
Fax.: +420 577 057 159

Kde nás najdete?

google map